Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik; pazarlamada bir kurumun, duruşunu ve davranışlarını temsil etme biçimlerinin tümüne verilen addır. Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Kısacası kurumun imajının kalitesini yansıtmasını sağlar. 



Kurumsal Kimliği Oluşturan Öğeler;

Logo & Slogan
Tüketicinin bir markayla ilgili ilk dikkatini çeken öğe o markanın logosudur. Ardından okuduğu slogan. Sadece birkaç kelimeden oluşan bir slogan, markanın yaptığı iş ve sundukları hakkında pek çok ipucuverebilir. Bu nedenle hayli önemlidir. Sloganın kısa ve akılda kalıcı olması gerekir. 

Kurumsal Renk ve Font
Markanın renkleri markayı her yerde takip eder. Kurumsal web-siteleri, resmi evraklar, zarflar, kartvizitler, dosyalar vb. her yerde onların izi ve yansımaları mutlaka vardır, bu nedenle seçerken çok dikkat edilmesi gerekir. Kurumsal renkler bir nevi müşterilerinize vermek istediğiniz mesajların, duyguların sembolü olmalıdır.

 Kartvizit
Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum özelliği taşır. Kartvizit karşı tarafın iletişim için ihtiyaç duyacağı tüm bilgileri taşır. Kartvizitinizin şekli, rengi, kağıdın kalınlığı, tasarımın orjinalliği henüz markanızla yeni tanışmış birine pekçok fikir verip, pek çok mesaj geçirebilir.

Antetli Kağıtlar, Zarflar, Dosyalar.. 
Antetli kağıt firmanızın tüm kurumsal bilgilerinin de üzerinde basılı olarak yer aldığı kağıtlardır. Tabii ki de tüm kartivizit kadar önemli ve kurumun kimliği sayılabilecek kadar önemlidir. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaştığınız her türlü yazılı belgede antetli kağıt, antetli zarflar, dosyalar kullanılması; kurumsal kimliğinizin, tarzınızın karşı tarafa yansımasında önemli rol oynar.

Diğer Öğeler
• Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz)
• Şirket giyim kuralları
• E-mail tasarımı
• Araç tasarımları
• Bina cephesi giydirme
• Gazete, dergi, gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
• Ambalaj kağıdı
• Promosyon malzemeleri
• Takvim
Kurumsal kimlik öğeleri 4-5 madde ile sınırlı değildir. Her markanın kendi ihtiyacına göre çoğaltılabilir. Önemli olan markaların, ihtiyaçlarını doğru belirlemesi ve marka hayatının her alanında kurumsal kimlik kitabının klavuzluğunda ilerlemesidir. Aksi halde tüketicinin zihninde markanızlailgili net bir fikir değil, kafası karışık bir kimlik yer alır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Manifestoları ile 20 Yaratıcı Afiş

Tipografi Hakkında