Manifestoları ile 20 Yaratıcı Afiş
1. Ürününüzü tamamlayan bireysel parçaları düşünün.
Konsepti Brock Davis ve Eric Sorensen tarafından oluşturulan Harley Davidson Parçaları ve Aksesuarları kampanyası Harley Davidson sahiplerinin motosiklet parçaları ile yapılmış portrelerini gösteriyor.
2. Ürünün belli bir özelliğini göstermek için yaratıcı yöntemler düşünün.
Serviceplan tarafından Faber-Castell için hazırlanan kampanya, Faber-Castell’in renkli kalemlerini gerçek canlı ve objelerle eşleştiriyor.
3. Söyleme, göster.
DDB Brezilya’nın FedEx için hazırladığı basit ve etkili kampanya marka mesajını iletmek için kıta haritaları ve FedEx paketlerini kullanıyor.
4. Ölçüyle oynayın.
California State University – Long Beach tarafından hazırlanan kampanyanın amacı Mini Cooper sahibi olmanın faydası ve uygunluğuna dikkat çekmek. Kampanya ile aracın küçüklüğü ve her çevreye uyum sağlaması vurgulanıyor.
5. Beyaz alanı kullanın.
Volkswagen Sharan için hazırlanan reklam afişi tek bir rengin ağırlıklı olarak kullanılmasıyla dikkat çekiyor.
6. Tüketicilerin duygularına seslenin.
Lowe Çin tarafından Şangay General Motors/Buick için hazırlanan reklam afişleri dikkatsiz sürücüler tarafından zarar görmüş gerçek insanları, ellerinde sürücülerin dikkat etmedikleri trafik işaretlerini tutarken gösteriyor. Kampanyanın sloganı “İşaretlerin olmasının bir nedeni var.”
7. Asıl konuyu anlatmak için tek güçlü bir görsele güvenebilirsiniz.
Tabasco ürünlerinin baharatını anlatmak için güçlü görseller kullanmayı tercih ediyor.
8. Tüketicinin hayatını nasıl daha kolay hale getireceğinizi gösterin.
DDB Tribal tarafından Volkswagen için hazırlanan bu reklam afişi yeni arabalardaki park asistanı ile tüketicilerin hayatını nasıl kolaylaştıracağını anlatıyor.
9. Görsellerin duygusal etkisi üzerinde düşünün.
WWF’in “çölleşme” afişi hayvanların toza dönüşmesini göstererek insanların duygularına sesleniyor. Vahşi hayvanların yaşam alanları korunmadığında ve “hepsi yok olduğunda neler olacağını” düşündürmeyi amaçlıyor.
10. Sorunların altını çizin.
TBWA İstanbul tarafından IKEA için hazırlanan kampanya, alan tasarrufu sağlayan çözümlerini anlatmak için dolaplardaki yer sıkıntısının altını çiziyor.
11. Popüler kültüre başvurun.
J. Walter Thompson tarafından Band-Aid için hazırlanan dikkat çekici kampanya Marvel süper kahramanlarından biri olan Hulk ile ürünün fonksiyonel yönünü vurguluyor.
12. Beklenmeyen görsel bir bakış açısı yakalayın.
BBDO İspanya tarafından WWF için hazırlanan kampanya nesli tükenmiş hayvanları bir oto-tamircide tamir edilirken gösteriyor ve “neslin tükenmesi tamir edilemez” mesajı veriyor.
13. İlgi çekici efektler eklenebilecek fotoğraflar çekin ya da fotoğrafları efektlerle düzenleyin.
Y&R Yeni Zelanda tarafından Shick için yapılan kampanyada sakalların yerine yerleşmiş sevimli, kürklü yaratıkların yer aldığı görseller kullanılması fotoğrafların nasıl düzenlenebileceğini gösteren iyi bir örnektir.
14. Müşteri personalarını somutlaştırın.
Müşterinin hedef kitlesinin ve ideal tüketicisinin bir temsili olan personayı kampanyalarda göstermek iyi bir yöntemdir. Kreatif Direktör David Oldfield’ın LifeProof için yaptığı bu kampanyada persona açık bir şekilde gösteriliyor.
15. Tüketicilere ne sağlayacağınızı gösterin.
Hedef kitlenin kim olduğu, nerede yaşadığı ve ne yaptığına dair cevaplarla oluşturulacak bir kampanya ürün ve markanın iyi bir şekilde konumlandırılmasını sağlar. Ogilvy tarafından Ford Fusion için hazırlanan bu kampanya ile Ford Fusion’ın şehirde yaşayan ve gezmeyi seven insanlar için uygun bir araç olarak konumlandırıldığı açıktır.
16. İmgeleri göz yanıltmak için yan yana getirin.
Love Reklam Ajansı tarafından Litvanya’nın Mint Vinetu Kitabevi için hazırlanan “Başka Biri Ol” kampanyası görselleri yan yana kullanarak göz yanılgısına neden oluyor.
17. Bağlamı karmaşıklaştırın.
Lowe Reklam Ajansı tarafından Lifebuoy için hazırlanan “Neye dokunursanız onu yersiniz.” kampanyası şaşırtıcı ve komik ögelerle dikkat çekmeyi amaçlıyor.
18. Mecaz anlamı yaratıcı bir şekilde düz anlamda kullanın.
WWF için hazırlanan “Yaban hayata elinizi uzatın” kampanyasının reklam afişinde gerçek bir el ile oluşturulan görselde hem mecaz hem gerçek ögeler bir arada bulunuyor.
19. Anlamlı hale getirmek için fotoğrafları detaylarla değiştirin.
Uygulayıcı Kreatif Direktör Julian Watt ve ekibi tarafından Avustralya Yangından Koruma Derneği (FPA) için hazırlanan kamuyu bilinçlendirme kampanyasında detaylar etkili bir şekilde kullanılıyor.
20. Dikkat çekmek için mesajı abartın.
Abartı ilginç konseptler ortaya çıkarabilir. Saatchi & Saatchi tarafından Ariel için hazırlanan bu kampanya, reklamda abartıya iyi bir örnektir.
Kaynak: www.dijitalajanslar.com/yaratici-reklam-afisleri
Yorumlar
Yorum Gönder